کد خبر: ۱۶۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۳
شیرازه خبرداد؛ 

 اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس ۱۹ تیرماه با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، برگزیدگان این جشنواره فاخر برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار کوشکی با اشاره به اینکه امروزه باید با استفاده از آموخته‌ها و تجربیات حرکت کنیم، اظهار داشت: فرهنگ شهادت امروز به یک مطالبه به‌خصوص از سوی جوانان جهان اسلام تبدیل شده و نه‌تنها از شهادت نمی‌ترسیم؛ بلکه به یک ارزش تبدیل شده است. 

وی با بیان اینکه از فضای مجازی به‌عنوان عصر انسان‌های غارنشین فضای دیجیتال یاد می‌شود، ادامه داد: عصر امروز جوامع مجزا با ویژگی به‌شدت تخصصی و محرمانه است و جوامع در فضای مجازی به‌صورت جزیره‌ای با قانون ویژه خود می‌شوند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: بمباران دائمی ذهن و اندیشه در فضای مجازی در حال انجام بوده و تلفن همراه و فضای سایبر جز جداناپذیری از زندگی مردم شده و هرکسی به دنبال ترویج فرهنگ خود در این فضا است. 

این استاد دانشگاه با تأکید بر تغییر نوع جنگ در جهان امروز، گفت: جنگ‌های امروز نقطه‌ای است و از تلفن همراه به‌عنوان حداقلی‌ترین ابزار این جنگ یاد می‌شود؛ بنابراین کسانی می‌توانند پیروز شوند که از ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کنند. 

سردار کوشکی بیان کرد: فعالان فضای مجازی بااحساس تکلیف خود در این فضا فعالیت می‌کنند، باید تولید و انتشار در فضای مجازی برای بهره‌برداران متکثر باشد به‌گونه‌ای که بر تمامی اقشار به‌خصوص جمعیت خفته جامعه تأثیر بگذارد. فضای مجازی تهدیدی است که اگر به‌درستی استفاده شود، فرصت ویژه‌ای خواهد بود؛ بنابراین باید از این فضا به نحو احسن بهره برد.

وی به با بیان اینکه دفاع مقدس حاوی پل‌های شناور متصل‌کننده جزایر امروز عصر دیجیتال است، خاطرنشان کرد: ارزش‌هایی که دفاع مقدس در اختیار ما گذاشته جذاب است و کماکان گیرایی خود را جوان نسل امروز دارد؛ چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دفاع مقدس برای ۲۰۰ سال می‌تواند فرهنگ ما را تغذیه کند؛ بنابراین برای دیده شدن جذابیت‌های دفاع مقدس که کمتر معرفی شده، باید فعالان فضای مجازی تلاش کنند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی هدف ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای دیجیتال و مجازی را دنبال می‌کند. 

سردار کوشکی با تأکید بر اشاعه فرهنگ والای ایثار، شهادت و دفاع مقدس در بین نسل جوانان، گفت: دشمن از نابودی نظام اسلامی ما ناامید شده و به دنبال تغییر محتوا در اصول، حرکت و ارزش‌ها است و روز به بروز با تلاش خود، فشار را مضاعف می‌کند؛ اما جامعه ما در مقابل فشارها خالص‌تر می‌شود و باید بدانیم که آخرالزمان دنیای خالصین خواهد بود. 

در پایان این آیین، از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس تجلیل شد.

سید محسن هاشمی دراختتامیه جشنواره فعالان فضای مجازی با همکاری بنیاد حفظ آثار و سازمان فضای مجازی  برگزار شد بیان کرد: طبق فراخوان این مسابقه در عرصه‌های شبکه اجتماعی، تولید محتوا، رسانه، نرم‌افزارهای کاربردی صورت پذیرفت .


ریاست سازمان فضای مجازس سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: شرکت‌کنندگان آثار خود را در حوزه دفاع مقدس به دبیرخانه ارسال کردند و پس از داوری تعدادی از آنها به‌عنوان منتخبین اعلام شد.


وی ادامه داد: نفر اول با معرفی به تهران این مسابقه را در سطح کشوری ادامه خواهد داد.

ابراهیم شیشه‌گر با اشاره به روند برگزاری جشنواره فعالان فضای مجازی تشریح کرد: آئین تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس، ایثارگری و مقاومت انجام شد.


وی ادامه داد:  امسال ششمین دوره از این جشنواره برگزار شد که شاهد رشد چشمگیری در تعداد آثار و نفرات شرکت کنند بودیم.


وی با تأکید بر ضرورت برگزاری جشنواره گفت: برپایی این نوع برنامه ها باعث افزایش شناخت افراد در عرصه‌ها متفاوت با یکدیگر و قویت انگیزه آنها می‌شود و افراد از وجود چنین فضاهای برای رشد و ارتقا خودآگاه می‌شوند.

این جشنواره هر ساله در ابتدای اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان